onsdag 2 september 2009

Jawohl!


Jag har försummat min blogg. Kanske har jag inga läsare men själva bloggen kan ju förtjäna ett bättre öde än att generat stå och skylta med inlägg med utgånget datum. Den får ju skämmas inför andra läckra uppdaterade bloggar. Stackarn.

Som ursäkt kan jag bara framföra att jag idag får ännu ett barn. En tysk 16-årig flicka från Ruhrområdet som ska bo hos oss en vecka. Det pågår ett skolutbyte med Tyskland i dotterns klass och hennes minimala sovrum består nu bara av två sängar som man bara med största koncentration, indragen mage och helst inoljad kroppsstrumpa kan navigera sig runt.

Jag sprang imorse runt och försökte snygga till vår simpla boning. När jag i vild frustration tvingades ställa en överfylld strykkorg i vardagsrummet på grund av platsbrist utbrast jag med gäll röst till barnen: ”men herregud, vad ska hon tro?! Stryktvätt i vardagsrummet!!” Dottern stirrade förbryllat på mig och sa: ”mamma vi är tonåringar. Vi ser inte stryktvätt om det inte ligger utlagt på youtube.”

Så nu får hon ta oss, hemmet och kattastroferna som vi är. Hon är ju här för att träffa jämnåriga och träna engelska. Tur det, min tyska är begränsad till att beställa ett dubbelrum med minibar. Och något sådant får ju inte plats i vårt hem.

2 kommentarer:

  1. din blogg är den bästa! hoppas allt går bra med extradottern. älskar er

    SvaraRadera
  2. Tack min plutta! Du är också bäst.

    SvaraRadera