torsdag 3 september 2009

Pump up the volume!


Det finns så många saker man inte kan som man önskar att man kunde.
Ragnar vill kunna amma. Med Robert Aschberg som bisittare har han inlett ett experiment där han med hjälp av en mjölkpump ska försöka stimulera sitt bröst att producera bröstmjölk. I flera tidningar har jag nu sett Ragnar sitta poserande på bild med pumpen. Läkare säger att det kan fungera eftersom män tydligen också har mjölkkörtlar. Ragnar säger att om experimentet lyckas kan det förändra synen på vem som ska vara hemma med barnet,

I min enfald trodde jag att det redan fanns en inställning att såväl mamma som pappa ska vara hemma med barnet. Lika mycket. Fast visst kan jag förstå att en man kan känna sig avundsjuk på graviditet och amning, så om någon bröst- och tröstlös vill försöka ska inte jag hindra. Ragnar är beredd på att folk kan tycka annorlunda: ”kanske blir jag nedslagen på krogen” funderar han. Det får man ju verkligen hoppas att han inte blir, men kanske bör han lämna pumpen hemma när han går dit.

Det finns så många saker man inte kan som man önskar att man kunde. Jag skulle vilja kunna köra bil. Kanske skulle jag skriva in mig på en körskola för att få önskan att slå in.
Pumpa upp oddsen en smula.
Känns som ett mycket enklare projekt än Ragnars i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar