tisdag 22 september 2009

looking good together?





USA är ett roligt land. De har lite annorlunda traditioner överdär. En tradition verkar vara att inte bara föreviga och annonsera sitt giftermål med ett fotografi utan även sin förlovning. Ibland blir det mindre lyckat. Jag ramlade igår på denna festliga länk till fascinerande sätt att basunera ut sin kärlek till omvärlden.

Mina egna förlovningsbilder hade sett mycket märkliga ut om vi tagit några. Jag har bara förlovat mig en gång och det gjorde vi på Skansen. Kvällstid på detta idylliska ställe kändes väldigt romantiskt i våra tankar. Problemet var att det var i december och beckmörkt. Vi gick åt ett håll där vi inbillade oss att det skulle ha varit vackert i dagsljus. Det lilla man kunde se var ganska stämningsfullt faktiskt. Vi hamnade under en högt belägen fäbod och såg innerstaden glittra svag i fjärran. Ringväxlingen gick med nöd och näppe bra i skumrasket trots att fästmannen sekunden efter halkade i leran och snubblade nerför slänten och jag i mina försök att fånga in honom trasslade in mig i närmaste stickiga enbuske. Förlovningsmiddagen intogs därefter på Solliden där vi planerat att äta lyxigt och skåla i champagne. Eftersom det var första advent hade ordinarie meny utgått och man serverade endast julbord. Förutom de nyförlovade tu hade två busslaster pensionärer bokat in sig. Vi fick trängas runt Jansson och skåla i nubbe. Men så höll inte äktenskapet heller.
Järtecken ska man ta på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar