onsdag 15 juli 2009

Sista minuten

Det här med att resa oplanerat är speciellt. Hur djärv ska man vara? Vågar man kasta sig ut och strunta i att veta vart man hamnar och hur man ska bo? Tänk om man får bo i en låda. Långt från både civilisation och stränder. Men å andra sidan, tänk om man vinner högvinst och får bo på lyxhotell för en spottstyver. Hör man inte jämt talas om folk som chansat och hamnat i en svit med all inclusive för fickpengar?

Fast jag är ju feg. Och dessutom inte en sådan som vinner på Lotto. Jag vill veta att det är en fin semester ungarna och jag har framför oss. Jag vill veta vart vi ska och hur vi ska bo. Mitt mod får visa sig genom att ha is i magen och vänta in de billiga resmålen till sista stund. Och kanske till och med komma hem endast timmar innan skolstarten – EFTER det att min semester egentligen tagit slut.

Det får bli mitt äventyr. En Indiana Jones med krockkudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar