onsdag 20 januari 2010

Saxat ur Metro


Ja men visst. För det är ju alla mina elektronikprylar (läs mobil) som gör min väska till en sådan skrymmande börda. För tillfället innehåller min handväska förutom plånbok och mobil följande: en biblioteksbok som jag lovat sonen att lämna tillbaka, ett litet apotek, ett par tights som skall byta storlek, en större mängd nycklar och passerkort till jobbet, paraply, urdiskad matlåda från igår som jag glömt packa upp, pocketbok att läsa på tunnelbanan, hårborste, liten sminkväska, fyra legobitar sonen hittade i sin ficka i morse och gav till mig för förvaring samt tre drinkparaplyer som jag inte har en aning om var det kommer ifrån. Mitt vardagliga handbagage skulle antagligen inte klara viktgränsen på det mest generösa flygbolag.

Och det där med ”bördan som tynger arbetande kvinnor….” Jag skulle gladeligen bära runt på ett parti tegelstenar om någon tog sig an den verkliga bördan med veckohandling, matlagning, tvätt, strykning och städning. Släng era undersökningar i väggen Debenhams. Handväskans vikt, va? Hmpf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar