tisdag 4 augusti 2009

Torrlagd

Nu är vattnet i vårt hus avstängt i tre timmar. Någon granne bygger om sitt kök. Jag har hällt upp en hink med vatten om någon av barnen behöver kissa och jag har fyllt alla petflaskor jag hittade. Det märkliga är att fem minuter efter att tillgången ströps klockan tio kan jag bara komma på vattenbaserade aktiviteter att göra. På tio minuter har jag lyckats tänka: "jag ska sätta på en tvätt. Javisstja" "Kanske ska jag göra en kopp te. Javisstja" "Ska bara köra diskmaskinen. Javisstja" Tänk om jag skulle göra en hårinpackning. Javisstja" "Fylla badkaret på kul. Javisstja" (här kom jag på att jag inte har något badkar)

Så nu får jag för mig att jag är helt ur stånd att göra något. Jag kan inte komma på någonting som inte har med vatten att göra. Kanske koka potatis till lunchen.
Javisstja.
Får bli torrfoder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar