onsdag 19 augusti 2009

påklätt avklädd


Aftonbladet skriver att en nöjespark i England förbjudit små tajta badbyxor, så kallade speedos. Parken säger att modellen inte passar in i folksamlingar och bland familjer samt att pinsamma situationer kan uppstå. Antar att det sista betyder att vissa kroppsdelar kan anas på ett bekymmersamt generande sätt.

Hm. Jag tycker ofta att det är just familjefäder som anammar detta badmode. Antagligen inte av stolt lust att framhäva den alltmer upplösta kroppsformen utan mer efter principen att man inte behöver köpa nya badbyxor när man redan har ett par och "Tänk vilken kvalitet, dessa har jag haft i trettio år och de håller fortfarande färgen".

Men även kvinnor kan. På Cypern flöt en småbarnsmamma runt i poolen iförd en stringbadräkt som endast bestod av snören. Vi var många som hade hennes bakdel på näthinnan hela veckan - många ohöljt frivilligt, men det gick helt enkelt inte att värja sig även om man försökte. Dottern tittade slött upp från boken vid ett tillfälle och muttrade "fried bacon" medan sonen förstummat höjde cyklopet och stirrade fascinerat.

Själv har jag insett att mitt bäst-före-datum som beach babe är passerat och ikläder mig rejäla byxor som Ester Williams skulle varit stolt över. En femtiotalspinuppa fast utan kurvor. Tur att hösten nästan är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar