söndag 9 augusti 2009

andningshål


Kräftskivan klarades av galant. Man sörplade, bet och sög sina kräftor på vanligt bondskt manér. Gästerna var trevliga även om någon på sitt hörn försökte muttra om att han slagit en hink på förmiddagen (tror att det var golfrelaterat och bytte genast samtalsämne). Det var en fantastisk kväll med svenska kräftor och uppkäftiga nubbar medan dörrar och fönster stod vidöppna mot den sjunkande solen och begynnande sammetslena augustinatten.

Nu har jag och ungarna packat för att leva cypriotiskt öliv vid poolside en vecka. Kanske lyckas jag få till ett blogginlägg på främmande ort, om inte får ni vila ögonen en stund tills jag återvänder.

Lek snälla lekar medan jag är borta.

1 kommentar:

  1. Ha det så kul!
    Kram B.
    Ps. Hyllorna är snart klara. Jag levererar nån gång efter att ni kommit hem :)

    SvaraRadera