fredag 28 augusti 2009

Sjunde himmeln


Fredag tjohej! Jag unnar mig ett milt jubel och en minivågen vid tanken på fredagsmyyys. Ikväll myses det dessutom med min vän Maria så det är en extra bra veckofinal. Maria talade om för mig att hon inte ska dricka något alkoholhaltigt utan bara grönt te hela kvällen. Hon tycker att det blivit för mycket av det goda i sommar och att utsvävningarna lämnat kvar liksom en skugga av badring i midjetrakten. Jag borde nog också hålla igen tänkte jag en nanosekund, sedan beslöt jag mig raskt för att ta med egen vinflaska. Man ska aldrig överdriva det där med dieter.

Om man vill gå ner i vikt så kan man äta mindre. Om man vill äta mindre så kan man försöka leva på luft. Det finns faktiskt folk som är lufterianer. De hävdar att de endast lever på ljus och omgivande energi. Det är bara en träningssak liksom. En kvinna i Australien hävdade att hon levt på endast luft i fyra år och att det gick hur bra som helst. Hon har skrivit böcker i ämnet och det faktum att ett par av hennes lärjungar faktiskt dött skyller hon på deras felaktiga inställning (kanske var de täppta i näsan).

Grundaren av lufterianska institutet i USA (jodå det finns) hävdar att han förvisso bara lever på luft, men ibland intar han en quarter-pounder-cheese och diet coke från känd leverantör. Men det är inte för att han precis behöver det utan för att just denna hamburgare räknas som en femte dimensionens maträtt och att cocacolan faktiskt innehåller flytande ljus.

Jag tycker att världen får ett trevligt skimmer av ett glas vin så säkert är det också ok. Förresten sa väl Dom Perignon ”jag dricker stjärnor” om champagne…
Det avgör saken: lägg bubblet på kylning, Maria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar