torsdag 31 december 2009

until the bitter end




Här nyårspysslas det för fullt. Jag har lagt en flaska rosa bubblor på kylning och samlar mig för att flambera lite skaldjur i kväll. Min egen tonåring och den inlånade brorsdottern ska precis börja baka en chokladmoussetårta. Sonen dödar zombies på datorn. Alla förbereder vi oss på bästa sätt för att gå in i det nya decenniet.

Den där seden med att hojta "gott slut" fram emot nyår har jag aldrig anammat. Jag förstår ju principen men jag kan inte hjälpa att jag bara tycker det låter makabert. Min mammas man som är österrikare säger "Einen guten Rutsch ins neue Jahr!“ Det låter mycket bättre tycker jag. Som om man liksom halkar på ett bananskal över mållinjen. En slags kittlande rutschbaneåkning som slutar lyckligt med ett förvånat och glatt "tjo!" och så går man vidare lite fnittrigt på ostadiga ben med lyckokänslor i magen.

Så låt oss glida in i det nya året på en räkmacka. Vi ses på tiotalet.


GOTT NYTT ÅR!!!

1 kommentar: