måndag 21 december 2009

I undrens tid och jag är inte helt förbi


Oh come let us adore it, oh come let us adore it…
Vi har en fungerande toalett. Halleluja! Sällan har väl ett telefonsamtal glatt mig så mycket som när arbetsledaren ringde mig fredag eftermiddag för att tala om att toalett, dusch och tvättmaskin var inkopplade. Trots att jag befann mig på ettans buss kunde jag inte hejda ett jubelskri vilket så när fick en handfull pensionärer att falla ur sina säten. Arbetsledaren talade i och för sig också om att handfatet inte gick att använda eftersom de råkat slänga mitt vattenlås och nu var tvungna att skaffa ett nytt. Inte ens denna information kunde ta udden av mitt goda humör, trots att avsaknaden av vattenlås sprider en doft i badrummet helt olik rosenblad och hyacinter. Vad gör väl det när man slipper gå på tunnan!

För att citera en av mina favoritbloggerskor fotbollsfrun:
Uppstått har Jesus hurra hurra hurra!

Så småningom när allt betongdamm avlägsnats (har torkat alla ytor två gånger och det är fortfarande kvar!), handfatet inkopplats och ett mysko hål som tagits upp i vardagsrummet igenfyllts så kanske det blir någon slags jul även i vårt hem. Funderar på att fira julafton i badrummet, det är för tillfället snyggaste stället i lägenheten. För att inte tala om vad akustiken kommer att tillföra när jag reciterar mina julklappsrim för en andäktig publik.
Dan före dan före dan före dopparedan och livet är ganska gott.

2 kommentarer:

  1. Lovely!
    What a wunderful feeling
    Volare, ohhh...cantare
    Go´ och gla´ jul
    kramen laget runt
    =o) Evapeva

    SvaraRadera