söndag 8 november 2009

Dagen före invasionen

Nu är den så gott som här. Dagen som jag visste skulle komma när vi flyttade in för ett och ett halvt år sedan. Som jag fasat för och längtat till om vart annat... eller snarare längtat till när det hela är klart. Om åtta veckor.
The Stambyte!

Idag ska jag tömma badrummet på alla små måste-ha-flaskor och dito burkar, handdukar, tvättgrejer, katt-toa-grejer osv osv. Jag ska märka upp de badrumsmöbler som jag vill ska sparas och jag ska konstruera en liten skiss över var allt ska tillbaka någonstans. Jag ska packa ihop ungar och katter tillsammans med två veckors nödvändigheter för att flytta till mammas lägenhet. Min mamma har som den goda mor hon är planerat en Spanienvistelse just de två veckor som de river badrummet så vi lånar hennes bostad. Sedan får kattastroferna och tonårsdottern stanna kvar medan sonen och jag återvänder för att leva med mulltoa och dusch på gården fram till jul. Kanske, kanske, kanske blir det klart till julafton om hantverkarna slipper svininfluensan och inga andra komplikationer tillstöter. Om inte får vi julpynta toahinken. En ljusslinga piggar ju alltid upp.

Sitter och dricker kaffe och försöker uppbåda lite energi för projektet. Innan flytt-taxin går i eftermiddag måste jag även ha strukit, dammsugit, plastat in golv och förseglat dörrar. Vattnat cissusen, matat fiskarna häpp häpp häpp.
Oh the exciting life I lead.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar