fredag 2 juli 2010

Go south!

 Bild från www.zazzle.com.au

Så var det bara att packa väskan igen. Jag och sonen ska ta oss ner till käre bror för att gå på monsterrace. Tonårsdottern har avböjt och stannar hemma med våra egna monster kattastroferna som kör sitt eget race. Företrädelsevis när man ska sova.

Min omtänksamme bror har skapat utmanade funktionärsroller åt oss så att vi inte ska känna oss utanför. Sonen ska vara assisterande pressansvarig till sin morbror och befinna sig mitt i hetluften. Jag ska sälja korv.

Nåja det är alltid spännande att komma ut och röra på sig, man vet aldrig vad som händer. Kommer vi att ta rätt tåg? Kommer jag träffa en snygg racerförare eller kanske ett monster? Kommer jag sälja mest kokt eller grillat? Kommer vildsvin välta vår pyttelilla husvagn (brors gäststuga) eller kommer myggen äta upp oss först? Finns det kantareller ännu?

De mörka skogarna har utmärkt uppkoppling. I'll keep you posted.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar