söndag 23 maj 2010

ofångad dag

Äsch. Jag sköt upp för mycket igår. Idag skulle jag njuta på balkongen mer än jag hann igår beslöt jag. Så vaknar man upp till grå himmel och ösregn. Alltid när det är solig sommarvärme fler än tre dagar i rad så hamnar jag i ett evighetsperspektiv. Att solen ska skina varenda kvarvarande sekund av sommaren. Som den gjorde när man var barn.

Fördelen är att jag kan koncentrera mig på bostadshopping igen. Har en liten hög med lägenheter som jag ska granska under dagen. På alla papper jag skrivit ut från bostadsporrsidan hemnet ser de jättefina ut. Ljusa, luftiga och nyrenoverade med solen flödande in genom de välputsade fönstren. Kan ju vara bra att se dem under den grådaskiga dager som råder denna söndag. För det är ju faktiskt så det kommer vara åttio procent av tiden man kommer att tillbringa i sitt framtida hem. Nu gäller det bara att hitta en bostad som jag ser som en dröm och alla andra betraktar som ett straff så att budgivningen inte skenar iväg som en feberkurva under svininfluensa.
Wish me luck.

1 kommentar:

  1. Jag ska inte dricka så mycket ikväll :) Im staying cool tonight! Vill hålla nere alkoholintaget EFTERSOM jag ska träna imorgon :D

    SvaraRadera